შეფასების რუბრიკა
გაკვეთილის შეფასების რუბრიკა
მასწავლებლის მიერ შეფასების ჯგუფისთვის წარსადგენი დოკუმენტაცია:
1. გაკვეთილის
გეგმა;
2. რეფლექსია
ჩატარებულ გაკვეთილზე.
მასწავლებლის შეფასება ხორციელდება: ა) გაკვეთილის შეფასების სქემით
მასწავლებლის მიერ ჩატარებული გაკვეთილის შეფასებისა და ბ) მასწავლებლის რეფლექსიის
შეფასების საფუძველზე.
გაკვეთილის შეფასების სქემა
1. სასწავლო გარემო
|
|||
1.1. ურთიერთპატივისცემისა და ურთიერთგაგების ხელშემწყობი გარემო
• მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის კეთილგანწყობილი
და თანასწორობაზე აგებული ურთიერთობა.
• პატივისცემით გამსჭვალული საუბარი, აქტიური მოსმენა.
• მრავალფეროვნების, ეთნიკური, რელიგიური
თუ კულტურული განსხვავების, აღიარება, ტოლერანტობა
და მასთან დაკავშირებული აქტივობების წახალისება.
•
განსხვავებული აზრის მიღება და პატივისცემა.
|
|||
1
|
2
|
3
|
4
|
მასწავლებლის
დამოკი-დებულება მოსწავლეები-სადმი, ძირითადად, სუბიექტურია ან, ხშირად, უხეშია.
მასწავლებლის ქცევა უარყოფით ზეგავლენას ახდენს მოსწავლეებზე, ძაბავს გარემოს. იგრძნობა
|
ურთიერთობა კლასში
მასწავლებელსა
და
მოსწავლეებს
შორის
მეტწილად
ფამილიარული[1], ან ავტორიტარულია. მასწავლებელი პასიური
მსმენელია,
განსხვავებული
მოსაზრე-ბის
|
ურთიერთობა კლასში მასწავლებელსა და მოსწავლეებს შორის პატივისცემასა
და მზრუნველობაზე, კეთილგაწყობაზეა აგებული.
მასწავლებელი აქტიური მსმენელია,
|
მასწავლებელსა და მოსწავლეებს
შორის ურთიერთობა პიროვნული თანასწორობისა და თანამშრომლობის პრინციპზეა აგებული.
როგორც მასწავლებელი, ისე მოსწავლე აქტიური მსმენელია, განსხვავებული მოსაზრების
|
უსამართლობის განცდა და/ან შიშის
ატმოსფერო. მასწავლებელი არ ინტერესდება მოსწავლე-თა მოსაზრებებით და არ აძლევს მათ
განსხვავებული აზრის გამოხატვის შესაძლებლობას.
მოსწავლეების მიმართ აქვს ტენდენციური დამოკიდებულება (მათ შორის, განსხვავებული
კულტურის, სქესის თუ საჭიროებების მქონე მოსწავლეების) მიმართ.
|
გამოთქმა დასაშვებია,
მაგრამ არ არის წახალისე-ბული. მასწავლებელს ზერელე, ფორმალური, დისტანციური დამოკიდებულება
აქვს მოსწავლეების (მათ შორის, განსხვავებული კულტურის, სქესის თუ საჭიროებების მქონე
მოსწავლეების) მიმართ. ვერ ახერხებს, აღიქვას მოსწავლეები, როგორც ინდივიდები, დამოუკიდებელი
პიროვნებები.
|
განსხვავებული მოსაზრების გამოთქმა
წახალისებულია.
მასწავლებელი პატივისცემითა
და მზრუნველობით ეპყრობა ყველა მოსწავლეს
(მათ შორის, განსხვავებული კულტურის, სქესის თუ საჭიროებების მქონე მოსწავლეების)
მიმართ. ზოგადად, ატმოსფერო ჯანსაღი და კეთილგანწყობილია, თუმცა, მასწავლებელი ზოგჯერ
ვერ ახერხებს ყოველ მოსწავლეზე ყურადღების გადანაწილებას.
|
გამოხატვა ჩვეული პრაქტიკაა. განსხვავებული მოსაზრებების
გამოხატვა ინიცირებულია როგორც მასწავლებლის, ასევე მოსწავლეების მხრიდან. მოსწავლე აღქმულია, როგორც ინდივიდი. მასწავლებელი
კარგად იცნობს ყოველი მოსწავლის პიროვნებას, მის შესაძლებლობებს და ცდილობს ამის
გათვალისწინებით ააგოს მასთან ურთიერთობა (მათ შორის, განსხვავებული კულტურის, სქესის
თუ საჭიროებების მქონე მოსწავლეების) მიმართ.
|
Comments
Post a Comment